آشنایی با مزایا و معایب وی پی ان

آشنایی با مزایا و معایب وی پی ان (VPN) می تواند به شما کمک کند تا بهتر تصمیم بگیرید که آیا از فیلترشکن استفاده کنید یا خیر. در بسیاری از شرایط، مزایای استفاده از VPN بیشتر از معایب آن است. در شرایطی که وی پی ان به درستی انتخاب شود، می تواند امنیت کسب و کار و اطلاعات شما را تضمین کند.

استفاده از وی پی ان چه مزایایی دارد؟

در ادامه این مقاله به صورت جامع به مزایا وی پی ان میپردازیم.

ایمن شدن شبکه با استفاده از VPN

مزایای استفاده از VPN بسیار زیاد است. یکی از مهمترین آنها این است که مشاغل می توانند به طور موثر شبکه خود را ایمن کنند. بدون استفاده از وی پی ان یک اپلیکیشن یا وب سایت می تواند فعالیت شما را به صورت آنلاین پیگیری کند. سپس آنها می توانند داده هایی را که جمع آوری می کنند تجزیه و تحلیل کنند و ابا استفاده از آنها کسب و کار شما را هدف قرار دهند و تبلیغات منفی کنند. بدون  VPN، ممکن است هجوم تبلیغات پاپ آپ را تجربه کنید که می تواند وب گردی شما را مختل کند.

اگر از VPN استفاده می کنید، می توانید از این طریق مانع دسترسی افراد، نرم افزارها و مرورگرهای وب به شبکه خود شوید. در واقع اطلاعاتی را که ارسال و دریافت می‌کنید امن و ناشناس نگه می‌دارد.

اطلاعات شخصی خود را مخفی نگه دارید

یکی دیگر از مزایای اصلی VPN امکان مخفی کردن اطلاعات خصوصی شما است. هکرها می توانند از روش های مختلفی برای رهگیری اطلاعات حساسی که در وب سایت ها وارد می کنید استفاده کنند. با استفاده از این اطلاعات، آنها می‌توانند هویت شما را جعل کنند یا دسترسی به حساب‌های بانکی، اطلاعات کارت اعتباری و موارد دیگر داشته باشند. با این حال، با یک VPN، می توانید از امنیت سطح بالا لذت ببرید.

 

جلوگیری از کاهش دیتا

کاهش دیتا زمانی اتفاق می‌افتد که شما مقدار مشخصی از دیتای موجود خود را مصرف کرده باشید، و سپس ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) تصمیم می‌گیرد سرعت سرویس شما را کاهش دهد. اگر VPN دارید می‌توانید از محدودیت دیتا جلوگیری کنید. به ویژه به این دلیل که حتی ISP شما نمی‌تواند میزان داده‌ای که استفاده می‌کنید را ببیند. این مسئله مخصوصاً برای کارمندانی مفید است که مجبورند از برنامه های مخصوصی در دستگاه های هوشمند خود هنگام دسترسی به اینترنت استفاده کنند. 

جلوگیری از کاهش پهنای باند

محدود کردن پهنای باند زمانی است که سرعت اینترنت شما عمداً توسط ISP یا شخص دیگری که می تواند نحوه عملکرد شبکه Wi-Fi شما را کنترل کند کاهش می یابد. این مسئله گاهی اوقات زمانی انجام می شود که از وب سایت های خاصی بازدید می کنید یا در فعالیت های اینترنتی خاصی شرکت می کنید. اگر از سرویس وی پی ان استفاده می کنید، ترافیک موبایلی که از دستگاه شما می آید می تواند رمزگذاری شود. با رمزگذاری، دیگران نمی توانند وب سایت هایی را که بازدید می کنید مشاهده کنند.

از آنجایی که گاهی اوقات کاهش پهنای باند توسط سایت‌هایی که استفاده می‌کنید یا نوع فعالیتی که انجام می‌دهید، ایجاد می‌شود، اگر ISP شما نتواند کنترل داشته باشد، در این شرایط نمی‌تواند پهنا را کاهش دهد.

دسترسی به محتوا و یا خدمات مسدود شده جغرافیایی

با VPN، می توانید آدرس پروتکل اینترنت (IP) دیگری دریافت کنید. آدرس‌های IP نشان می‌دهند که دستگاه هنگام وب گردی، یا انجام سایر فعالیت‌های آنلاین در چه نقطه‌ای قرار دارد. برخی از سایت‌ها و سرویس‌ها به کاربران کشورهای خاصی اجازه دسترسی به برخی یا همه خدماتی که ارائه می‌دهند را نمی‌دهند.

 

اگر شما نیاز به دسترسی کامل به تمام اطلاعات و خدمات ارائه شده توسط وب سایت ها را دارید، یک VPN می تواند این کار را آسان تر کند.

معایب استفاده از وی پی ان چیست؟

همانطور که گفته شد مزایا وی پی ان بسیار بیشتر از معایب آن است. تنها عیبی که وی پی ان دارد کاهش سرعت اینترنت است. فرآیند رمزگذاری VPN به نحوری است که داده های شما را ایمن می کند و این مسئله زمان می برد. در نتیجه وب گردی شما را تحت تاثیر قرار میدهد. پس حتما قبل از انتخاب سرویس ارائه دهنده اینترنت و همچنین ارائه دهنده فیلترشکن تمام بررسی های لازم را انجام دهید.

برخی از سایت‌ها و حتی برخی کشورها، دسترسی افراد را از برخی VPNها برای جلوگیری از دسترسی به وب‌سایت‌ها و محتوا مسدود می‌کنند. این اتفاق در چندین کشور مانند ایران، عراق، ترکیه و عمان رخ می دهد. به طور معمول، این کار برای جلوگیری از استفاده نامناسب از محتوا است. مثلا وب‌سایت‌های خبری، سرگرمی‌ها و هر چیز دیگری که فکر می‌کنند می‌تواند بر مردم آن کشور تأثیر منفی بگذارد، فیلتر میشوند.

استفاده از مزایا vpn با فراگز

وی پی ان فراگز با ارائه فیلترشکن تروجان، سرعت و امنیت شما را تضمین میکند. شما با استفاده از کانفیگ‌های فراگز از تمام مزایا وی پی ان بهره مند خواهید شدید و علاوه بر این کاهش سرعت نخواهید داشت. 
کافیه تست کنی و به وی پی ان فراگز ایمان بیاری.