خطرات استفاده از فیلترشکن رایگان

خطرات استفاده از فیلترشکن رایگان 

وی پی ان یا همان فیلترشکن به ابزاری محبوب برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین تبدیل شده است. VPN یک اتصال امن و رمزگذاری‌شده برای کاربران فراهم کرده و فعالیت آنلاین آنها را پنهان می‌کند. VPN ها در هر دو نسخه رایگان و پولی موجود هستند، اما خوب است بدانید که انواع رایگان با خطرات خاصی همراه هستند که می‌توانند به حریم خصوصی و امنیت آنلاین شما آسیب برسانند.

خطرات استفاده از وی پی ان رایگان

توصیه به عدم استفاده از فیلترشکن رایگان دلایلی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

خطرات امنیتی

 یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد VPN های رایگان آنلاین این است که ویژگی‌های امنیتی قوی ندارند. بسیاری از ارائه‌دهندگان VPN رایگان منابع لازم برای توسعه و حفظ پروتکل‌های امنیتی قوی را ندارند و کاربران در برابر تهدیدات سایبری مانند بدافزار، هک و فیشینگ آسیب‌پذیر می‌شوند.

ثبت داده‌ها

فیلترشکن های رایگان نیاز به ایجاد درآمد دارند و اغلب این کار را با ثبت و فروش داده‌های کاربران به تبلیغ‌کنندگان شخص ثالث انجام می‌دهند. این ارائه‌دهندگان VPN ممکن است تاریخچه سرچ، فعالیت آنلاین و اطلاعات شخصی شما را ثبت کنند و سپس آن را به اشخاص دیگر بفروشند و حریم خصوصی آنلاین شما را به خطر بیندازند.

کاهش سرعت اینترنت

VPN های رایگان پهنای باند محدودی دارند و اغلب سرعت اینترنت را کاهش می‌دهند تا هزینه‌ها را کاهش دهند. این می‌تواند سرعت وب گردی و سایر فعالیت‌های شما را به شدت کاهش دهد. علاوه بر این، بهترین ارائه‌دهندگان VPN رایگان ممکن است محدودیت‌هایی را برای مقدار داده‌هایی که می‌توانید در هر ماه استفاده کنید، ایجاد کنند و شما را مجبور کنند یا فیلترشکن خود را به نسخه پولی ارتقا دهید یا به دنبال یک فیلترشکن رایگان دیگر باشید.

موقعیت مکانی سرورهای محدود

 VPNهای رایگان معمولاً موقعیت مکانی سرور کمتری نسبت به فیلترشکن پولی دارند. این مسئله می‌تواند با توجه به سروری که وصل هستید دسترسی شما را به برخی محتواها محدود کند و دور زدن فیلترینگ اینترنت را در برخی کشورها سخت‌تر کند. با گزینه‌های محدود سرور، ممکن است به دلیل ازدحام کاربر، سرعت کمتری را نیز تجربه کنید.

بدون پشتیبانی مشتری

فیلترشکن‌های رایگان معمولاً هیچ پشتیبانی مشتری یا کمک فنی ارائه نمی‌دهند. اگر در اتصال VPN  با مشکل مواجه شوید یا برای عیب‌یابی مشکلی به کمک نیاز داشته باشید، موضوع پشتیبانی می‌تواند مهم باشد. شما راهنمایی ندارید و این می‌تواند دریافت کمک مورد نیاز را دشوار کند.

ویژگی‌های وی پی ان امن

پاسخ سوال «آیا استفاده از VPN ایمن است؟» متکی به ارائه‌دهنده‌ای است که حریم خصوصی آنلاین شمار را تضمین می‌کند، خط‌مشی‌های حریم خصوصی را ارائه داده، دسترسی به داده‌ها را رفع می‌کند و هویت کاربران خود پنهان نگه میدارد.

جلوگیری از دسترسی به آدرس پروتکل اینترنت (IP):

هدف اصلی VPN مخفی کردن یا پنهان کردن آدرس IP کاربر و جلوگیری از ردیابی فعالیت آنلاین آنها توسط شخصی دیگر است. با این حال، یک VPN گاهی اوقات می‌تواند شامل نقص‌هایی باشد که منجر به لو رفتن IP کاربر می‌شود. بنابراین مهم است که به دنبال فیلترشکنی باشید که به طور فعال از دسترسی به آدرس IP جلوگیری کند.

عدم ثبت اطلاعات:

 VPN های امن اطلاعاتی را که کاربران در شبکه به اشتراک می‌گذارند، مانند اعتبارنامه‌های ورود به سیستم، فایل‌هایی که دانلود می‌کنند و تاریخچه مرورگر آنها را جمع آوری یا ثبت نمی‎کنند. این مسئله کلید تضمین حریم خصوصی آنلاین کاربران و محافظت از ناشناس بودن آنها در مقابل سایر کاربران اینترنت است. همچنین تضمین می‌کند که اطلاعات کاربر محافظت می‌شود، حتی اگر کاربر مخرب به ابزار VPN دسترسی غیرمجاز پیدا کند. هنگام خرید VPN، بررسی کنید که آیا فعالیت آنلاین را ثبت می‌کند یا به طور دوره‌ای داده‌ها را پاک می‌کند و یا اطلاعات کاربر را در اختیار شخص ثالث قرار میدهد.

قابلیت کیل سوئیچ (VPN kill switch):

VPN kill switch در صورتی که اتصال VPN قطع شود، آدرس آی پی شما را همچنان پنهان میکند و مانع از آشکار شدن هویت و IP واقعی شما میشود. در صورتی که اتصال اینترنت ناپایدار شود، یک ویژگی vpn kill switch به طور خودکار داده‌های شما را حفظ میکند و اجازه دسترسی به سایر کاربران مخرب مثل هکرها را نمیدهد.

احراز هویت چند عاملی (MFA):

 هر برنامه VPN باید تا حد امکان امن باشد تا اطمینان حاصل شود که فقط کاربران مجاز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. MFA به کاربر این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه به وی‌پی‌ان دسترسی پیدا کند، هویت خود را ثابت کند. در واقع باید احراز هویت داشته باشند. به عنوان مثال، پس از ورود به VPN با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، کاربر باید کدی از طریق سرویس پیام کوتاه (SMS) یا یک اعلان برای کاربر ارسال کند که می‌تواند در تلفن همراه خود تأیید کند. این سطح امنیتی تضمین می کند که فقط افراد مناسب می‌توانند به VPN دسترسی داشته باشند و رهگیری آن را برای هکرها دشوارتر می کند.

 

خرید VPN امن با فراگز

در حالی که فیلترشکن رایگان ممکن است گزینه‌ای جذاب و به صرفه به نظر برسد، اما خطرات قابل توجهی دارد که می‌تواند به حریم خصوصی و امنیت آنلاین شما آسیب برساند. آن‌ها اغلب ناامن هستند، داده‌های کاربر را ثبت می‌کنند، سرعت اینترنت پایینی ارائه می‌دهند، موقعیت سرور محدودی دارند و فاقد پشتیبانی مشتری هستند. برای اطمینان از حریم خصوصی و امنیت آنلاین خود، انتخاب یک ارائه دهنده معتبر VPN که ویژگی‌های امنیتی قوی و پشتیبانی عالی از مشتری را ارائه می دهد، بهترین است.

با خرید فیلترشکن فراگز نه تنها اینترنتی پایدار و نامحدود را تجربه میکنید بلکه از خدمات پشتیبانی نیز بهره‌مند میشوید. نکته قابل توجه دیگر امنیت وی پی ان فراگز است که با حفظ حریم کاربر نگرانی‌ها را برطرف کرده و تجربه‌ استفاده از یک وی پی ان امن و پرسرعت را در اختیار کاربر قرار داده است.