Tron و پرداخت ترونی

معرفی رمزارز ترون (Tron) 

پلتفرم ترون (Tron) نوعی پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که بستری برای اجرای قرارداد هوشمند را فراهم میکند. ارز دیجیتال این پلتفرم به نام Tronix یا TRX است. Tron با هدف میزبانی یک سیستم سرگرمی جهانی برای به اشتراک گذاری مقرون به صرفه محتوای دیجیتال فعالیت خود را شروع کرده است.

معرفی ترون و عملکرد آن

از جمله ویژگی‌های ترون استفاده از بلاک چین و فناوری شبکه همتا به همتا (P2P) برای حذف واسطه می باشد. بدین صورت به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد کارهای خود را مستقیماً به مصرف‌کنندگان بفروشند. زبان برنامه‌نویسی Solidity زبانی است که توسعه‌دهندگان نرم افزار در پلتفرم ترون استفاده می‌کنند.

ارز ارائه شده در شبکه، Tronix یا TRX است. کاربران شبکه برای اینکه به برنامه‌ها دسترسی داشته باشند از TRX برای پرداخت مستقیم به تولیدکنندگان محتوا استفاده می‌کنند. رایگان بودن تراکنش‌های TRX در پلتفرم نیز جالب توجه است.

این دارایی‌های دیجیتال میتوانند توسط کاربران در انواع کیف پول از جمله کیف پول دسکتاپ، موبایل یا سخت افزار ذخیره شوند.

معامله‌گران رمزارز به طور رو به افزایشی به سمت بلاک‌چین‌هایی روی می‌آورند زیرا این نوع بلاک چین ها کارمزد تراکنش‌های ارزان تر را با سرعتی سریع‌تر از آنچه در اتریوم یافت می‌شود ارائه می‌کنند.

عملکرد شبکه ترون اصول مختلفی دارد که از مهمترین آنها میتوان به عدم تمرکز اشاره کرد. داده‌های موجود در بلاک چین همگی کاملا رایگان هستند و کنترل آن به دست هیچ مرجعی نیست. سازندگان محتوا در این شبکه می‌توانند از توکن TRX را به عنوان پاداش یا دستمزد برای ارسال محتوای خود به دست آورند و نوعی درآمدزایی محسوب میشود. همچنین این امکان برای سازندگان فراهم است که توکن‌های خود را در شبکه Tron ذخیره کنند. با ذخیره این توکن‌ها سپس میتوانند آنها را در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در شبکه به کار گیرند.

از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم میتوان به توسعه و پشتیبانی از بازی‌های شبکه ترون اشاره کرد. بازی‌های تولید شده در این پلتفرم همگی غیرمتمرکز هستند و کاربران در صورت علاقه به بازی، قادر به پرداخت پاداش به سازندگان به صورت مستقیم هستند.  

پتانسیل ترون

ظهور ترون ابتدا به عنوان یک چالش مستقیم برای صنعت رسانه از جمله غول‌های مبتنی بر وب مانند آمازون و نتفلیکس بود. شعار آن "تمرکززدایی وب" است و هدف آن بیرون راندن واسطه‌های شرکتی از روند مصرف رسانه است. پیشرفت این پلتفرم فارغ از پیشرفت رمزارزها به کیفیت برنامه نویسی بستگی دارد

ویژگی منحصر به فرد ترون

ترون یک ارز دیجیتال بسیار خاص است زیرا دیدگاه و اهداف کاملاً متفاوتی را به بازار ارائه کرده است. هیچ کارمزد تراکنش برای TRX وجود ندارد، که یک شاهکار قابل توجه میباشد و مسئله‌ای بی‌اهمیت نیست. علاوه بر این، مکانیسم ترون اجماع اثبات سهام است و به همین دلیل این شبکه توانایی پشتیبانی از 2000 تراکنش در ثانیه را دارد.

ارز دیجیتال TRX این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهد که در فرآیند انتخاب نمایندگان این شبکه شرکت کنند. علاوه بر آن، توانایی پلتفرم برای پاداش دادن به سازندگان محتوا برای صنعت خود، در حالی که مالکیت کامل پروژه‌هایشان را حفظ می‌کند، یک مسئله بسیار ارزشمند است.

ارزش ترون در چیست؟

 

بهترین مزیت استفاده از Tron این است که هنرمندان و سازندگان محتوا از هر نقطه در جهان این امکان را خواهند داشت که مالکیت کامل محتوایی که ایجاد می‌کنند را در دست داشته باشند. توانایی ایجاد محتوا و به اشتراک‌گذاری آن بدون نگرانی در رابطه با هزینه‌های تراکنش نیز یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید.

ترون یکی از پروژه‌های رو به جلو است که برخی آن را وب 3.0 در نظر گرفته‌اند. تمرکز اصلی وب نسل سوم این است که برای مردم شرایطی فراهم میکند تا از اینترنت به صورت غیرمتمرکز استفاده کنند و این شبکه جدید، شبکه ای با ارزش‌های واقعی است.

نظر توسعه‌دهندگان این است که ترون خاص می‌باشد زیرا هدف از ایجاد آن این است که امکان استفاده از زبان برنامه نویسی سطح بالا را برای قراردادهای هوشمند فراهم کند. برای توسعه‌دهندگان در آینده این امکان فراهم خواهد بود که از هر زبان برنامه نویسی برای طراحی نرم افزار باز Tron استفاده کنند.

امنیت شبکه ترون

ترون یک ویژگی اصلی امنیتی دارد که آن مکانیزم اجماع اثبات سهام است. سیستم اعتبار سنجی شبکه را هر شش ساعت یکبار بررسی میکند و هر یک از اعتبارسنجی‌ها توسط رای دهندگان (کاربرانی که توکن TRX خود را به اشتراک گذاشته‌اند) انتخاب می‌شوند.

انجمن Tron این فرصت را دارد که با حضور در برنامه Bug Bounty، علاوه بر شرکت در توسعه، جوایزی نیز کسب کند در نتیجه در روشی جدید در راستای مبارزه با جریان دائمی باگ‌های مرتبط با توسعه نرم‌افزار میتوانند قدم بردارند. در این برنامه، بنیاد Tron پاداش‌های TRX را برای هر گونه باگ یا آسیب‌پذیری کشف شده ارائه می‌کند.

ارز دیجیتال ترون قانونی هست؟ خرید vpn فراگز با ترون

ارز دیجیتال ترون مانند سایر رمزارزها قابل خرید و فروش و کاملا قانونی است. همانطور که میدانید در ایران قانونی برای ارزهای دیجیتال ارائه نشده و قانونی مبنی بر غیرقانونی بودن این ارزها وجود ندارد.  پس ارز دیجیتال ترون را میتوان قانونی دانست.

از این رو میتوانید برای خرید وی پی ان فراگز با استفاده از ارز دیجیتال ترون اقدام کنید. از این طریق، بدون مشخص شدن هویت از وی پی ان امن و پر سرعت بهره مند خواهید شد. علاوه بر این رمزارز، شما میتوانید برای خرید وی پی ان فراگز از ووچر پرفکت مانی نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر جهت خرید ووچر و آشنایی با آن میتوانید به مقاله مربوط به ووچر چیست مراجعه کنید.